Thursday, July 2, 2009

Dilema

Hari ni aku masuk lambat ke ofis. Semuanya gara-gara kesiangan. Selalu tu sekitar 5-6 pagi lagi Umar dah kejutkan kami. Tapi sbb malam tadi Umar menyusu pukul 3, langsunglah x sedar2 sampai lah pukul 7. Bila dah lambat mulalah aku dan abg Din terfikir... kan senang kalau hantar Umar kat taska blkg rumah ni je...

Buat masa ni Umar tinggal dengan atok dan opahnya. Tiap2 hari kami berulang dari B@ngi ke Kaj@ng, pagi dan petang. Kiranya pusing balik sbb ofis kat B@ngi Lama. Perkara ni dah banyak kali kami fikir. Banyak pro dan kontra. Ada kawan2 ckp, hantar je kat parents. Kat taska ni, kalau sorang demam, semua pun demam. Yang ni memang x dinafikan. Masa aku survey taska tu, semua baby kat situ selsema. Kesian betul. Ada juga yang ckp, kesian kat parents kita. Usia mcm ni masa utk mereka beribadat, bukannya jaga baby. Yang ni pun sangatlah betulnya. Nak, nak pulak Umar ni unik semacam. Dah banyak kali dah mak aku x lunch, gara-gara Umar x boleh ditinggalkan.

Selalu sangatlah kami dilema memikirkan perkara ni. Ada satu hari tu aku nekad, nak hantar je Umar ke taska. Dah abah aku kecik hati pulak. Hmmm...

Satu malam, tgh mkn dengan abg Din, tiba2 aku teringat cerita mimpi adik aku. Dalam mimpi dia tu, arwah adik lelaki aku (satu-satunya anak lelaki dlm keluarga kami) datang dekat Umar. Dia senyum. Lepas tu dia cakap, baby ni pengganti dia...

Agaknya sbb tulah parents aku nak juga jaga Umar selagi terdaya...

Umar dengan mainan yang atok & opah belikan.

Seronok je dia...

Ibu mampu beli yang ni je... Huhuhu...

No comments: